torsdag 31. mai 2012

The Thrill of a Kill 7/10

Cinemateket har visninger av norske skrekk filmer som ikke har fått så mye oppmerksomhet (kanskje med unntak av Hora). Det skulle blitt vist 6 filmer, men den ene filmen Xombies 3d blir dessverre ikke vist pga tekniske problemer eller noe. Men nok om det...

The Thrill of a Kill er en veldig lavbudsjett film. De hadde bare 30000 kr i budsjett på denne filmen, og en del av det gikk med til å kjøpe falsk blod. Lars- Erik Lie (regissøren), hadde hatt en dårlig opplevelse med okseblod som ble dårlig på et tidligere prosjekt, så derfor investerte han såpass med penger på falsk blod denne gangen

Så hvordan skal man beskrive denne filmen... Vel, den er underholdende og morsom. Den har varierende skuespill prestasjoner, og fin norsk natur...
Vi får tilbakeblikk til slutten av 60- tallet som gir et lite innblikk i Morderen sin barndom. Og det viser seg at morra var et godt gammeldags rævhål og ganske så løs på tråden i tillegg. Dette gjorde at Morderen utviklet et heller dårlig kvinnesyn som gjør at liker å voldta, kutte, kveste og drepe små søte piker. Og ja, må ikke glemme at han liker at de oppfører seg som bikkjer. Denne filmen har også en av de dårligste sex secnene jeg har sett i en film... Morderen voldtar Kimsy (hovedpersonen) og mindre innlevelse har jeg aldri sett før tror jeg. Men morsomt var det hvertfall. Filmens hovedperson Kimsy blir som sagt kidnappet av Morderen. Hun er en grei skuespiller, men sliter når hun skal være redd eller sint. På slutten derimot, får hun leke litt saddist og da er hun plutselig GLIMRENDE!!! Alt i alt har denne filmen sikkert sine mangler, men den er definitivt verdt å få med seg, og nå kommer den til og med ut på DVD... Løp og kjøp!!!

1 kommentar:

  1. Hm.. Interessant at du sier jeg var glimrende på slutten, det var der jeg følte meg mest ukonfortabel og flau, mens i scenen der jeg spilte sint så var jeg faktisk litt sint egentlig..=) Er i hvert fall sånn jeg er sint hjemme^^
    Men bra du likte filmen til de grader det gikk an å like denXD

    SvarSlett